
Φωτορεαλιστικό σχέδιο για τον ΒΟΑΚ | Δήμος Μαλεβιζίου
Την πορεία των εργασιών στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) επιθεώρησε την περασμένη εβδομάδα ο Νίκος Ταχιάος. Ο αρμόδιος Υφυπουργός για τις Υποδομές ανέφερε ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα «πέσουν οι υπογραφές» της σύμβασης για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χιλιομέτρων.
Παράλληλα, Υπουργείο και τοπική αυτοδιοίκηση βρίσκονται σε συζητήσεις ώστε να επέλθει συμφωνία στην οριστική χάραξη του ΒΟΑΚ γύρω από τα μεγάλα αστικά κέντρα και να αποσυρθούν οι σχετικές προσφυγές των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Οι Δήμοι είναι αντίθετοι στη διχοτόμηση των πόλεων από τον αυτοκινητόδρομο, επιθυμώντας τη δημιουργία οδικού δικτύου που θα εξυπηρετεί τις τοπικές μετακινήσεις.
Πρόσφατα ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου, Μενέλαος Μποκέας, παρουσίασε φωτορεαλιστικά σχέδια για το πώς μπορούν να διαμορφωθεί ο ΒΟΑΚ με την μέθοδο Cut & Cover.
Τι είναι τα τούνελ Cut & Cover
Η μέθοδος ανοιχτού ορύγματος Cut & Cover – την οποία ζητά και ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής στην περίπτωση της επέκτασης Κύμης – εφαρμόζεται σε σήραγγες που κατασκευάζονται σε μικρή απόσταση από την επιφάνεια. Με απλά λόγια, πρώτα σκάβεται ένα όρυγμα με το επιθυμητό μέγεθος και στη συνέχεια καλύπτεται με οροφή από σκυρόδεμα ή άλλο υλικό, επαναφέροντας την επιφάνεια του εδάφους στην αρχική της μορφή.
Με βάση τις προτάσεις του Δήμου Μαλεβιζίου, με την μέθοδο Cut & Cover δημιουργούνται άνω διαβάσεις που συνδέουν τις περιοχές στις δύο πλευρές του αυτοκινητόδρομου και αποτρέπουν τη διχοτόμηση των πολεοδομικών συγκροτημάτων.
Με αυτή την πρακτική επιτρέπεται η κάθετη συγκοινωνία, μεταξύ των περιοχών, χωρίς να είναι υποχρεωτική η χρήση των κόμβων που απέχουν μεταξύ τους αρκετά χιλιόμετρα, ενώ παράλληλα δημιουργούνται κοινόχρηστοι χώροι (πρασίνου, αθλητισμού κ.α.).