
Ισχυρισμούς που δημοσιεύτηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο σχετικά με τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών διαψεύδει το Πανεπιστήμιο της Γάνδης.
Σύμφωνα με τα τότε δημοσιεύματα, οι Βέλγοι φέρεται να είχαν καταλήξει σε συμπεράσματα για το φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, αναφέροντας ότι στο πρώτο βαγόνι υπήρχε τουλάχιστον 3,5 τόνοι εύφλεκτων υγρών. Οι πρώτες εκτιμήσεις φέρεται να έδειχναν ότι τα εύφλεκτα υγρά ήταν πτητικοί υδρογονάνθρακες, πιθανότατα ξυλόλιο και τολουόλιο, οι οποίοι χρησιμοποιούνται και στη νοθεία καυσίμων.
Τα Ellinika Hoaxes επικοινώνησαν με τον Γεώργιο Μαραγκό, πλέον καθ’ ύλην αρμόδιο ερευνητή του Πανεπιστημίου της Γάνδης στην υπόθεση των Τεμπών. Ο κ. Μαραγκός, είναι ο ερευνητής που ανέλαβε, μαζί με τον καθηγητή Bart Merci, να εκφράσουν την επιστημονική τους άποψη πάνω σε πολύ συγκεκριμένα ζητήματα, κατόπιν αιτήματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
«Δεν μας ζητήθηκε να διερευνήσουμε το δυστύχημα αυτό καθαυτό, αλλά μόνο να συνεισφέρουμε τις γνώσεις μας στο κομμάτι των προσομοιώσεων CFD. Δεν εκτελέσαμε οι ίδιοι προσομοιώσεις, αλλά μόνο αξιολογήσαμε τρεις προκαταρκτικές προσομοιώσεις (οι οποίες δεν γνωρίζουμε από ποιόν πραγματοποιήθηκαν)» ανέφερε ο κ. Μαραγκός.
«Γενικά, όσα έχουν παρουσιαστεί στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης σχετικά με το έργο του Πανεπιστημίου της Γάνδης είναι εξαιρετικά παραπλανητικά και ανακριβή», τόνισε.
Σημείωσε ακόμη:
«Δεν υπάρχει καμία δικαιολόγηση για την ποσότητα ή τον τύπο του καυσίμου που αναφέρεται στην έκθεση. Για παράδειγμα, μπορεί κανείς να επιτύχει συγκρίσιμο μέγεθος πύρινης σφαίρας (fireball) με εκατοντάδες διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με τα δεδομένα που δίνεις στα μοντέλα. Το ίδιο μέγεθος πύρινης σφαίρας μπορεί να επιτευχθεί με σημαντικά μικρότερη ποσότητα καυσίμου από ό,τι αναφέρεται στην έκθεση, ανάλογα με τα δεδομένα που δίνεις στο μοντέλο. Τα σταγονίδια ελαίου σιλικόνης μπορούν να αναφλεγούν εφόσον υπάρχει επαρκώς υψηλή πηγή θερμότητας, μου έκανε εντύπωση που το αντίθετο αναφέρεται στην έκθεση, κλπ. Η εκπόνηση μιας υψηλής ποιότητας μελέτης CFD για αυτό το σενάριο θα απαιτούσε αρκετούς μήνες εργασίας από εκπαιδευμένους και εξειδικευμένους επιστήμονες στον τομέα του CFD και πολλών άλλων πεδίων. Είναι…